+31(0)6 53 162 320

Onze visie met passie:

“Maatwerk voor de individuele professionele klant van voertuig levering tot perfecte kilometerkostprijs beheersing”

Porsche 968 Rothmans Racing / Circuit auto

IMG_2474
    • Doorgelast chassis
    • Volledige veiligheidskooi, gelast,
    • Volledig opnieuw opgebouwde motor, met nieuwe Alusil laag in de cilinders (2011),
    • extra waterkoeler in linker front
    • extra oliekoeler in rechter front
    • Geoptimaliseerde versnellingsbak voor circuit, met  sperdifferentieel
    • Versnellingsbak afkomstig uit 968 Turbo-S met separate oliepomp en koeler (2014)
    • Geoptimaliseerde cilinderkop en inlaat met :
      • verbeterde inlaatkanalen
      • Ducati magnesium hoog toeren dunne steel kleppen
      • handgeslepen nokkenassen, raceprofiel
      • klepstoters met plaatjes ipv trage hydrostoters
      • Luchtmeter van BMW M1
      • luchtinlaat via trechter op de plek van koplamp.
    • Massieve aluminium ophanging van motor en versnellingsbak,
    • Porsche 911 RS remmen op de vooras met 5/4-gaats schijven, Pagit-blauw remblokken,
    • Porsche 911 RS remmen op de achteras met 4/3-gaats schrijven,
    • Remmerij en leiding conform race specificaties, met instelbare remverdeling voor / achter
    • MOTON Club-Sport instelbare vering en schokdempers, sterk verlaagd
    • Camber verstelbaar
    • COSWORTH  stuurheugel (korte slag)
    • Diverse Carbon elementen:
      • Carbon dashboard, met STACK klokken
      • Carbon motorkap
      • Carbon deuren
    • Lexaan beglazing (behalve voorruit)
    • Sparco Evo kuipstoel, met 5-punts gordel voor de coureur, vast
    • Sparco Evo XL bijrijdersstoel met 4-punts gordel (later vast in de auto gemonteerd)
    • Uitneembaar MoMo stuur,
    • Geforceerde ventilatie voor coureur via inlaat in zijruit
    • Extra ventilatie via outlets in achterraam
    • Racerij pedalen met traanplaat Alu vloerdelen,
    • Brandblusser,
    • driesets wielen; full-wet / semi-slics / slics
    • 18" velgen van Porsche Turbo voor de semi-slics en daarnaast BBS velgen voor de full-slics
     

Unieke Porsche 968 Rothmans Racing.
Deze 968 Rothmans Racing Porsche is uniek en de enige in z’n soort die een aantal jaren heeft mee gestreden in de Dutch SuperCar Challenge. Een legendarische auto met race historie!
Destijds is in opdracht van klant deze Porsche door Lammertink Racing & Engineering omgebouwd naar een circuit race auto die jarenlang door een privé coureur is gereden in onder andere de Dutch SuperCar Challenge. Deze 968 komt zodoende ook voor in de historische fotoboeken.
De basis voor deze unieke auto was een 944-2 straatauto die volledig is aangepakt, bijna niets is ongewijzigd gebleven. De details treft u puntsgewijs aan.

De laatste eigenaar heeft de raceauto in 2010 gekocht bij Porsche Centrum Twente. Na aankoop is de gehele auto op nieuw onderhanden genomen en geperfectioneerd. Dit betreft:

  • motor volledig opnieuw opgebouwd en afgesteld door Porsche Centrum Twente,
  • Cilinders opnieuw gehoond en voorzien van nieuwe Alusil laag. (2011) (Van Giersbergen Motorrevisie)
  • Nokkenassen voorzien van nieuwe kettingwielen (Paul Geeris Racing) (2011)
  • Nokkenassen opnieuw geslepen op race specificaties (2011, Kent Performance Cams, UK / Van Giersbergen Motorrevisie)
  • Cilinderkop volledig opnieuw opgebouwd met nieuwe klepzittingen en nieuwe magnesium kleppen (2011) (Van Giersbergen Motorrevisie)
  • Nieuwe oliepomp gemonteerd (2011) (Porsche Centrum Twente)
  • Versnellingsbak vervangen voor 968 Turbo-S type, voorzien van Sperdifferentieel en eindoverbrenging aangepast voor circuits (2014) (Paul Geeris Racing)
  • Koppeling en drukgroep vervangen (2014)
  • Body volledig onder handen genomen (2010/2011):
    • bijna volledige elektrische bedrading vernieuwd
    • nieuwe polyester voorspatborden (Paul Geeris Racing)
    • luchtinlaat verplaatst naar koplampunits
    • motorruimte volledig opnieuw gecleand  en gespoten
    • bodemplaat hersteld en versterkt voor tweede stoel
    • Tweede stoel geplaatst
    • olie en waterradiators vervangen
    • vergrote koelventilator van Honda gemonteerd
    • vernieuwen oliepomp en radiator versnellingsbak (2014)
    • vervangen motorsteunen door aluminium blokken (Paul Geeris Racing)
    • Toevoegen mechanische ventilatie in cabine

De laatste eigenaar heeft de auto uitsluitend gebruikt bij Porsche club events en andere periodieke circuit events. Laatste paar jaren is de auto nauwelijks meer gebruikt. Auto en met name motor en versnellingsbak hebben weinig te lijden gehad. Auto verkeerd in top conditie en kan zonder enige problemen zo het circuit op! De auto heeft sinds 2010 nimmer een vangrail gezien of schade opgelopen. Slechts 1 keer uitgevallen (2014) in verband met een defecte koppeling.